2015. december 4., péntek

Felszabadító gondolatok

Mester,

Olyan furcsa... amikor otthon voltam (leszámítva azt a pár napot, amit Pesten töltöttem), azon agyaltam, hogy minél hamarabb összegyűjtsek egy kis pénzt és visszaköltözzek. Nem vidékre és nem is Pestre, hanem valahova Pest környékére. Ám, ahogy ott ültem az autóban, úton Winchester felé az autópályán a dugóban és bámultam kifelé az ablakon, a szívem jelzett. Különös melegség járta át a mellkasomat és az érzés, hogy nekem itt a helyem. Még nem tudom, miért, csak érzem. Idővel úgyis rájövök, igyekszem nem bosszankodni amiatt, hogy nem értem a miérteket. Visszatértem hát az eredeti tervhez, Skóciához. Meg fogom valósítani, mert amióta meg mertem lépni azt, hogy ide jöjjek, azt érzem, hogy hegyeket vagyok képes megmozgatni. És bár a munka fárasztó és sokszor nehéz, nem adom fel, mert tudom, mik a céljaim. Nem tudom, mi vár ott rám, csak a szívem súgja, hogy mennem kell. Menni akar. Én pedig engedek neki.

Zavar egy kicsit ez a menekült kérdés. Annyi mindent olvastam már és az a része aggaszt, ami arról számol be, hogy ezek az emberek, vallásukból kiindulva nem tisztelik a nőket és náluk dicsőség megerőszakolni valakit. És tudod, hogy nálam ez az erőszak dolog piros gomb. Vannak félelmeim és tévképzeteim, főleg most, hogy korábban sötétedik és vasárnaponként gyalog kell hazajönnöm, mert nincs busz. Nyilván elképzelhető, hogy ez is csak egy, a média által felfújt és terjesztett rémhír, mint az, hogy Magyarországon gyilkolják a menekülteket, de valahogy akkor is aggaszt a dolog. És jó szorongó, ha épp nincs mi miatt aggódnia, keres magának valamit.

Egyik éjjel különös álmom volt. Azt hittem, hogy ezt a dolgot már lezártam magamban, ezért is furcsálltam, hogy előjött. Éjjel úgy sikerült lefeküdnöm, hogy nem vacsoráztam, történt ugyanis, hogy "elírtam" az időt és este tizenegykor már nem akartam a gyomromat azzal terhelni, hogy eszem valamit. Ennek meglett a következménye, arra keltem fel hajnali kettőkor, hogy iszonyatosan fáj a gyomrom. Lusta voltam felkelni, ezért a hasamra tettem a kezemet és elképzeltem, ahogy a koronacsakrám kinyílik és árad be a testemben a hófehér (inkább ilyen gyémántosan csillogó) energia, ami megtisztítja az egész testemet. Ebbe bele is aludtam szépen, és álmomban a nagymamámmal beszélgettem. Azzal, akit oly sok éven át ápoltam, aki a halála után még sokáig velem maradt. Érdekes volt, mert a nagyi nem volt öreg, hanem fiatal, mint a képeken és olyan volt a haja is és a ruházata is. Ültünk egymással szemben és fogta a kezemet. Tanácsokat adott, de, hogy miket, arra nem emlékszem, csak arra, hogy úgy zokogtam, mint egy kis pisis és megint bocsánatot kértem tőle, amiért nem voltam jó ápolója, és azt mondogattam, hogy "bárcsak tudtam volna akkor azt, amit most tudok". És ő csak mosolygott, szorította a kezemet, a másikkal pedig az arcomat simogatta és azt mondta, hogy mindent tökéletesen csináltam. És olyan jó érzés volt az egész. Nem értem most ezt az álmot, nyilván azért történt, mert nem telik el úgy nap a munkahelyen, hogy ne jutna eszembe a nagyi és az, hogy néha olyan gonosz voltam vele, mert nem volt türelmem, vagy mert egyszerűen csak egyedül akartam lenni, de vele kellett maradnom.

A Legjobbam apukája elment. Sokáig küzdött a rákkal, végül megadta magát neki. És tudod, úgy belém hasított a gondolat, hogy én is bármikor elveszíthetek valakit, aki a szívemnek kedves. Írtam is apának, hogy sose haljon meg. Milyen önző dolog, nem? De akkor ezt éreztem és le kellett írnom neki.

Nagyon szeretem a szüleimet. Éveken át haragudtam rájuk és elítéltem őket amiatt, hogy inkább félreléptek, ahelyett, hogy elváltak volna. Nem tudom pontosan mikor történt, de már nem nyomja a vállamat ennek a haragnak a terhe, és már nem érzem azt, hogy a sorsuknak én vagyok az oka, és azt sem, hogy nekem is kötelező ugyanúgy szenvednem emiatt, ahogy ők szenvedtek. És amikor először tudatosult ez bennem, kitört belőlem a sírás. És azóta is eszembe jut, hogy én milyen nagyon és mélyen és kitörölhetetlenül szeretem a szüleimet, akkor is, ha anya keveset ír, akkor is, ha apa épp nem ér rá. Nem érzem, hogy azért nem akarnak beszélni velem, mert nem kellek, vagy mert nem vagyok elég jó. Elfogadom, hogy most épp nincs idejük és kész. És milyen büszke vagyok rájuk, amiért 27 év után mégis el tudtak válni. És mennyire csodálom őket az erőért és kitartásért, hogy soha egyetlen egyszer sem omlottak annyira össze, hogy annak végzetes következményei lettek volna. Érted ezt? Olyan jó érzés. Felszabadító.

Vasárnap épp ebédeltem a munkahelyen, teljesen ki volt ürülve az agyam, mert csak arra koncentráltam, hogy megrágjam az ételt. Felnéztem, ki az ablakon, és megcsodáltam a felhőket (imádom itt a felhőket, a szemem állandóan az égen van) és egy gondolat belém hasított: SZABAD VAGYOK! Már nem érzem azt, amit régen, hogy egy sötét veremben vagyok leláncolva. Nincsenek béklyóim, nincsenek láncaim és nincs körülöttem sötét sem. Azt persze nem tudom, mi láncolt le eddig... de most valahogy minden tiszta és fényes és csodaszép. Mintha újra megszülettem volna. Azóta nem nyomaszt egyik szakításom sem, nem haragszom egyik férfira sem, akinek nem kellettem, nem fáj, hogy a szeretett nagypapám itt hagyott, amikor hat éves voltam, nem bénít le a szorongás (mert azért szoktam... ritkán, de szoktam), és még sorolhatnám.

Tudom, hogy még nincs itt a vége. Valahogy azt érzem, oka van annak, hogy egy ilyen otthonban dolgozom, nem tudom neked megmagyarázni, de valahogy azt érzem, hogy az utolsó otthonom egy ilyen care home lesz valahol. Butaságnak hangzik, de amikor valami bajom van, az agyam egyik legtávolabbi zugából jön mindig egy gondolat, hogy "tapasztald meg ezt az oldalt, mert szükséged lesz rá, ha a másikon leszel"... ilyenkor mindig olyan idiótának érzem magam.

Írok! Az angyalom itt duruzsol a fülembe, és persze soha nem azt írom le, amit korábban lejegyzeteltem. A történetem írja magát és lassan kész lesz ez a regény is. Olyan boldog vagyok, hogy kész lesz ez is. Már azt is tudom, melyik lesz a következő. És mindig jön újabb és újabb ötlet, mint például ma is. Nem is tudom, elég lesz e ez az élet arra, hogy ezeket mind leírjam. Mert attól nem félek, hogy elfogynak az ötletek, csak attól, hogy nem lesz időm mindet leírni. A múltkor 5 órán keresztül írtam, és nem tudtam abbahagyni. Le kellett feküdnöm aludni, de olyan érzésem volt, mintha megerőszakolnám magam azzal, hogy kényszerítem magam, hagyjam abba. Na, ennek az lett a vége, hogy nem tudtam elaludni... kőkemény 2 órát aludtam aznap éjjel.

Most udvarol egy fiú. Nem tehetek róla, de nekem nem jön be a srác, hiába jóképű, hiába van olyan teste, hogy.... pfff... ha látnád. De hát most mit csináljak, nem szőke, nem kék szemű, nem skandináv típus, akiktől elolvadok. És úgy utálom visszautasítani őt, mert tudom, hogy nekem is mindig rossz, ha valaki nem érez vonzalmat irántam.


Ölellek sokszor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése