2015. december 11., péntek

Az őrület határán

Mester,

Sokszor azt érzem, hogy az írás fegyver. Ez mostanában jött elő. Új dolog. Vagy már eddig is jelen volt, csak nem tudatosan. Azt érzem, hogy az álomvilágomban érzem jól magam. És semmi nem elég és semmi nem jó, mert mindent ahhoz igazítok. Mert a szereplőim tökéletesek. A helyszínek csodálatosak. Még maga a negatív történés is kerek, ahogy a tökéletlen vagy a gonosz szereplők is szerethetőek. Egyre inkább észreveszem magamon, hogy kritikusan szemlélem a környezetemet, miközben arra gondolok, de jó lenne az egyik regényemben élni. Talán azért, mert miközben írok, tudom, mi lesz a vége. Hisz én magam vagyok a Sors, az Univerzum, minden egyes történetemben. A kontroll az én kezemben van. És néha azt érzem, megőrülök. Talán ezért bolond kicsit minden költő, író, festő...

Egyébként jól vagyok. Már tudok aludni. De még nincs vége a tisztulásnak, mert újabban emésztési gondjaim vannak és megint előjött az a csalánkiütés, ami tavaly kínzott. Van még hátra megoldandó feladat.

De most csak az írásnak élek. Valahogy azt érzem, most vagyok kész. Arra, hogy tényleg odategyem magam és vállaljam a felelősséget azért, mert író akarok lenni. Mert azért az nagy felelősség, hogy a gondolataidat és magadat és lényed minden egyes apró részét kiteszed a nagyközönség elé. Most jött el az idő. Félek, igen. A kudarctól. De már fel tudom dolgozni a félelmet, hisz egész éltemben féltem, volt időm megbarátkozni a gondolattal. Még a végén kiderül, hogy hasznos volt.

Képzeld a múltkor meditálás közben eszembe jutott egy gyerekkori emlék. Óvodás voltam, nagy csoportos, 6-7 év körüli. Az óvodában, a mi termünkben volt egy lépcső, ami egy klassz kis tetőtéri vetítő szobába vezetett, ott néztünk meséket. És tilos volt felmászni a lépcsőn engedély nélkül. Mivel anyukám dadus volt ott, ezért sokszor előfordult, hogy bent maradtam vele későig az oviban. Egy ilyen alkalommal, amikor egyedül voltam a teremben, felmásztam a lépcső legtetejére. Még arra is emlékszem, milyen ruha volt rajtam és hogy volt összefogva a hajam. Ahogy ott ültem, arra gondoltam, hogy "Miért vagyok gyerek?" De a legfurcsább az volt, hogy a kérdést így tettem fel magamban: "Miért vagyok MEGINT gyerek?" Ez a kérdés ugrott be. Valahogy eszembe jutott, hogy ott ülve ezt kérdeztem magamtól. Aztán anyától is megkérdeztem, miközben sétáltunk haza, de csak arra emlékszem, hogy mosolygott rám, arra, hogy mit válaszolt, már nem. Furcsa... Ez is néha... néha olyan érzésem van, mintha valójában nem is itt vagyok, hanem csak kivetülése vagyok valaminek. Ez is már gyerekkorom óta. Mindig féltem, hogy meg fogok egyszer őrülni. Tényleg csak egy hajszál választ el az őrülettől. De persze nem fogok... mert erre az életre mást választottam magamnak.

Ölellek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése